bulevardul Carol nr.61 (casa domnisoarei Havisham)

27Aug08

“Este pe bulevardul Carol 61,colt cu strada Olari, o casa particulara cu un etaj si un subsol ridicat.Nu-mi dau seama de ce , aceasta cladire care n-are nimic deosebit imi placea atat de mult acum 20 de ani,incat imi spuneam ca daca mi s-ar fi intamplat sa fac o frumoasa afacere, voi cauta s-o cumpar.in serile din urma, trecand prin fata ei, mi-am amintit de asta si mi-am gasit mai mult decat o asemanare cu ea. Ca si mine e demodata, un pic subrezita si prost ingrijita” (Matei Caragiale – jurnal 1934- exstras din Ioana Parvulescu “tara Miticilor”)

La actuala adresa bulevardul carol I nr.61 este un magazin Mega Image proaspat construit. Totusi dupa cum arata planurile vechi ale orasului cat si planurile actuale Strada Olari nu s-a intersectat niciodata cu Carol I. Trama stradala din aceasta zona in ciuda pierderilor suferite de fondul construit nu s-a schimbat prea mult in timp.

Singura cladire din zona care pare sa se potriveasca cu descrierea facuta de Matei Caragiale este o cladire construita in sistem S+P+m construita pe o parcela cu deschidere catre parcul Izvorul Rece si strada Olari.Construita in stil eclectic, fiind una dintre putinele cladiri construite cu retragere la strada (ceea ce ii da un oarecare aer de bunastare) cladirea se diferentiaza net de fondul construit in care se incadreaza.

Nu stiu daca aceasta casa (care mie in prezent imi apare ca o ultima relicva a unei vieti usoare bazate pe o bunastare construita cale de generatii ) este cea de care vorbea scriitorul, desi recunosc ca imaginea ei ma fascineaza de ceva ani buni. Recent insa cercetand situatia pe piata imobiliara a zonei am avut surpriza sa gasesc anuntul de punere la vanzare a casei .

Primul soc a venit din ideea ca exista un mostenitor legitim si gata sa-si exercite drepturile in casa care imi parea locuita doar de o miss havisham ce seara aprinde o lumina la mansarda (mereu aceeasi). Al doilea gand a fost revelatia ca probabil nici un scriitor contemporan, oricat de talentat, nu ar putea visa macar ca facand “o frumoasa afacere” sa cumpere casa cu pricina (la modesta suma de 1.65 mil euro) .

No Responses Yet to “bulevardul Carol nr.61 (casa domnisoarei Havisham)”

  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

